«Інклюзивне
навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти
дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у
загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно
орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей
навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної
освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912 «Про
затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»).
Інклюзивне навчання
означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в
загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися
підтримка як у навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів,
програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили
час разом.
Інклюзивне навчання:
·
Ґрунтується на правах
людини і принципах рівності.
·
Спрямоване на всіх
дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
·
Це процес усунення
бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
·
Можуть навчатися
різними методами і в різний період часу.
·
Мають індивідуальні
здібності й особливості.
·
Хочуть відчувати, що
їх розуміють і цінують.
·
Мають різне походження
і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
·
Пізнають скрізь.
Хто такі діти з особливими потребами?
Термін «діти з
особливими потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної,
медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку,
навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення. Сьогодні в Україні
немає єдиної офіційної термінології для характеристики дітей з особливими
потребами.
Що таке інвалідність?
«Інвалідність»
розглядається як «нормальне» явище, яке базується на життєвому досвіді, з
системною вірогідністю прояву серед населення будь якої країни, регіону.
Інвалідність за природою може бути постійною або тимчасовою.
·
Люди з інвалідністю та
їхні сім’ї мають такі ж самі права на соціальну і економічну участь в житті
суспільства.
·
Соціальне і фізичне
середовище повинні бути модифіковані задля рівної участі всіх.
·
Політика і практична
діяльність повинні відображати цінності рівності і правовий підхід.
З прийняттям Конвенції
ООН про права людей з інвалідністю було визнано єдиний підхід до трактування
цього поняття: «інвалідність є результатом взаємодії, яка відбувається між
людьми з інвалідністю та перешкодами у стосунках і середовищі. Інвалідність –
поняття яке еволюціонує». Конвенція прописує динамічний підхід, що дозволяє
певні адаптації із збігом певного проміжку часу та в різних соціально —
економічних обставинах.
Наше бачення інклюзивного навчання
Інклюзивне навчання
означає, що всі учні отримують освіту в звичайних класах. Це не означає, що
учень не може залишити клас з якихось певних причин. Кожен учень може отримати
індивідуальну допомогу з того чи іншого предмету.
Якщо система освіти є
інклюзивною, це не означає, що учні можуть розподілятися по групам за своїми
характеристиками в окремих класах на цілий день або пів дня. В інклюзивному
класі можливості створюються для всіх учнів з тим, щоб вони навчалися
разом. Інклюзивне навчання не розділяє учнів у класі.
Переваги інклюзивного навчання.
Всі діти отримують
користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:
·
Розвивати
індивідуальні сильні сторони і таланти.
·
Приймати всіх дітей
без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство.
·
Працювати над
досягненням індивідуальної мети беручи участь в житті громади та їхнього класу.
·
Залучати батьків в
процес навчання і життя школи.
·
Розвивати культуру
поваги і належності до школи. Мати можливість навчатися і поважати різні
здібності інших.
·
Створювати дружні
стосунки з іншими дітьми
·
Позитивно впливати на
школу, громаду та поважати різноманіття та включення на більш широкому рівні.
Спільні дії в просуванні інклюзивного
навчання.
·
Приймати всіх дітей до
загальноосвітніх шкіл та шкільного життя.
·
Надавати всебічну
допомогу учням з особливими потребами, їх одноліткам та вчителям в
разі потреби.
·
Дивитися на кожного
учня з огляду на те, що він може, а не на те, що він не може.
·
Створювати навчальні
цілі згідно індивідуальних можливостей кожної дитини беручи до уваги, що діти
можуть мати різні навчальні цілі, але навчатися разом в класі.
·
Переобладнати школи і
класи з тим, щоб вони зосереджували увагу на потенціалі кожної дитини.
·
Сприяти сильному
лідерству в особі директора школи і адміністрації
·
Сприяти
підготовці вчителів, які ознайомлені з різними методами викладання.
·
Формувати команду —
директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та інший персонал, що працюють разом
у визначенні найефективніших шляхів надання якісної освіти в інклюзивному
середовищі.
·
Підтримувати виважене
ставлення до батьків, особливо до мрій батьків та цілей щодо майбутнього їхніх
дітей.
05.12.2017 р. ЗОДА |
Поради батькам
Комментариев нет:
Отправить комментарий