Архів 4 клас І-V тиждень

V тиждень
21-24 квітня 2020 р.
Предмет
Навчальний матеріал
1
Українська мова
Тема:Числівник.
вивч.прав.на стор.103.
Виконати впр.290(усно)
впр.295(письм.)
Тема:Кількісні та порядкові числівники.
Виконати впр.296(усно)
впр.300.301(письм)

2
Українське літературне читання
Тема:М. Козоріс "Весна",М.Фішбейн ,"Весна".
За В.Скуратівським "Березень"
Г.Чубач"Повернулися гусоньки рано..."
П.Гробовський "Веснянка"
І.Франко"Гріє сонечко"
Опрацювати матеріал на стор.128-132
Вивчити вірш "Повернулися гусоньки рано..."
3
Німецька мова
Опрацювати лексичний матеріал стор. 107 (записати слова в словники)
Виконати:
впр. 2 (у) стор. 108,
впр. 3 (у) стор. 108. 
4
Російська  мова
Тема:Неопределенная форма глагола.
выуч. прав.на стр.146.147.
упр.262.265.(устно)
упр.263.266(письм.)

5
Літературне читання
Тема:Кир Балычев"Авгиева лаборатория"
стр.173-176.
6
Математика
Тема:Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа
з остачею.Задачі на пропорційне ділення.
Виконати № 876(усно)
№ 880.№ 883(письм.)
Тема:Письмове ділення трицифрових чисел на розрядні числа.
розв'язування і порівняння задач.
Виконати № 891.№ 892(письм.)

7
Природознавство
Тема:Які види грунтів є в Україні?
Охорона грунтів.
Опрацювати матеріал на стор.144-146.
8
Я у світі
Тема:Українці, які змінили світ на кращий.
Опрацювати матеріал на стор.132-134
9
Основи здоров’я та фізична культура

Тема:Самооцінка і поведінка людини.
Впевненість і самовпевненість.
Тема:Організовуючі вправи.Загальнорозвивальні вправи в
русі.Вправи для розвитку координації.

10
Інформатика
11
Музичне мистецтво
Тема 24 "У гості до Літви, Латвії, Естонії"
 Дивіться презентацію до уроку ЗА ПОСИЛАННЯМ
Слухати: "Литовський танець" К.Мясков
Співати пісню "Півник"-латиська нар. пісня

12
Образотворче мистецтво
Тема:Особливості архітектури рідного міста(села).Важливість
збереження пам'яток архітектури.Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції
Виконання композиції "Садки цвітуть."(гуаш або акварельні фарби)
Альбом посібник стор.54.
13
Трудове навчання
Тема:Об'ємна аплікація з гудзиків.
"Слоненя"
Альбом посібник стор.45



















.


.




























































Добрий день,шановні батьки та моі любі учні!
Прохання ознайомитись з текстом бесід "Запобігання пожежам
на відкритих територіях" та "Правила пожежної безпеки під час святкування Великодня"

Правила пожежної безпеки на відкритих територіях

Розпочався пожежонебезпечний період, коли достатньо лише необачно кинутого недопалка у суху траву, як миттєво пожежа набуває загрозливих масштабів. Вітряна погода сприяє дуже швидкому поширенню вогню. Рятувальники стикаються з проблемою недотримання людьми правил пожежної безпеки під час відвідування екосистем. Як результат – масштабні пожежі на відкритій території, непоправна шкода екології та чималі матеріальні збитки. Пам’ятайте, користуватись вогнем для знищення сухої трави та сміття категорично заборонено. Адже ці необдумані дії можуть призвести до розповсюдження вогню на житлові, господарські споруди та дачні садиби. Гасіння лісових пожеж та загорянь на відкритій території пов’язане з подоланням великих труднощів, затратою значних матеріальних засобів і людських ресурсів. Від своєчасного виявлення загорання і гасіння на початковій стадії залежить подальший успіх ліквідації пожежі та розміри збитків. Нажаль, непоодинокими є випадки, коли полум’я з невеличкого загоряння перекидалося на дерева та господарчі будівлі.
            Під час відвідування природних екосистем, необхідно бути вкрай обережним, адже не загашений недопалок, або не залите вогнище, можуть стати причиною виникнення масштабної пожежі. Представники лісництва розповідають, що для того, щоб повністю відновити пошкоджені дерева необхідно в середньому 40-50 років, чагарники та кущі відновлюються за 5 років. Якщо пожежа знищила червонокнижний вид трави чи кущів – то це завдає неоціненних збитків.
Під час відпочинку на  природі слідкуйте за розпаленим багаттям та дотримуйтесь всіх правил пожежної безпеки. При виборі місця для пікніку враховуйте наявність охоронної зони ліній електромереж. Вона становить для ЛЕМ напругою 6-10кВ – 10 метрів з кожного боку лінії, для ЛЕМ напругою 35кВ – 15 метрів, для ЛЕМ, напругою 110кВ – 20 метрів, для ЛЕМ наругою 150кВ і більше – 25 метрів. Розпалення багать в охоронній зоні – загрожує не лише знеструмленням лінії, а й несе безпосередню загрозу для вашого здоров’я і, навіть, життя. Категорично забороняється також розкладати багаття, спалювати стерню, залишати легкозаймисті матеріали та складати сміття поблизу ліній електропередач та трансформаторних підстанцій.
За статистикою Головного управління ДСНС України у Запорізькій області з початку 2020 року виникла 751 пожежа в екосистемах, в результаті чого вогнем було знищено – 195 Га території навколишнього природного середовища. В усіх випадках вогнеборці вчасно приборкали полум’я та запобігли його розповсюдженню на більш значну територію.
Рятувальники вкрай стурбовані та звертаються до громадян з проханням бути пильними та обережними під час відпочинку на природі, дотримуватись правил пожежної безпеки. Але, якщо вже так сталося, що невинне багаття переходить у неконтрольоване розповсюдження вогню у велику пожежу, одразу телефонуйте до Служби порятунку «101».

Як безпечно розпалити багаття
  • місце для багаття обирайте на відкритому, але захищеному від вітру місці. Навіть невеликий вітерець здатний викликати швидке поширення вогню;
  • не можна розводити багаття ближче, ніж у 4–6 метрах від дерев, смолистих пнів або коренів;
  • не розводьте багаття на ділянках із сухим очеретом, мохом або травою;
  • не розводьте велике багаття. По можливості використовуйте вже існуючі місця для розведення вогнища;
  • ніколи не залишайте вогнище без нагляду;
  • залишаючи місце відпочинку, загасіть вогнище, заливши його водою. Переконайтесь, що у вогнищі не залишилось жодної жарини.

Що робити в разі виникнення пожежі в екосистемах 
  • не панікуйте та не приймайте поспішних необдуманих рішень;
  • не тікайте від полум`я у протилежний від вогню бік, а долайте крайку вогню проти вітру, закривши голову і обличчя одягом;
  • з небезпечної зони, до якої наближається полум`я, виходьте швидко, перпендикулярно напряму поширення вогню;
  • якщо втекти від пожежі неможливо, то вийдіть на відкриту місцевість або галявину, ввійдіть у водойму або прикрийте ніс та рот мокрим одягом;
  • будьте обережні в місцях загоряння високих дерев, вони можуть завалитися та травмувати вас;
  • особливо будьте обережні у місцях торф`яних пожеж, враховуйте, що там можуть створюватися глибокі вирви, тому рухайтеся, по можливості, перевіряючи палицею глибину шару, що вигорів.
            Якщо ви помітили загоряння у екосистемах – одразу зателефонуйте до Служби порятунку «101».
            Дотримання цих елементарних правил суттєво підвищує ваші шанси не потрапити у надзвичайну подію та зберегти своє життя і здоров’я!

Правила пожежної безпеки під час відзначення свята Великодня

Наближається одне з найбільших релігійних свят — Світле Христове Воскресіння (Великдень)За традицією в цей день проходять урочисті релігійні заходи, в яких бере участь велика кількість людей. У день святкування Великодня велика кількість віруючих збирається в храмах. Під час літургій священнослужителі та віряни використовують у приміщеннях відкритий вогонь, що робить свято потенційно небезпечним з точки зору пожежної безпеки.  Тому саме в цей період рятувальники особливу увагу приділяють таким об’єктам. Служба порятунку «101» звертається до мешканців міста з проханням, не забувати про правила пожежної безпеки під час прийдешнього свята.

Шановні громадяни!
Вдома у ході приготування паски та різноманітних святкових страв слід обережно поводитися із газовими та електричними побутовими приладами, аби не призвести до пожежі на кухні. Проявляйте особливу пильність та обережність при використанні свічок - тримаючи свічку в руках, слідкуйте за тим, щоб вогонь не потрапив на власні або чужі речі, які можуть миттєво спалахнути.  Під час освячення паски, подбайте про те, аби запалена свічка не торкалась поліетилену або кошика. Ознайомтесь з планом евакуації на випадок виникнення пожежі та місць розміщення первинних засобів пожежогасіння (вогнегасників, пожежних щитів, води, тощо). Прослідкуйте, щоб діти перебували під наглядом дорослих та не бавилися з вогнем.
Встановлюючи свічки і лампадки вдома, подбайте, щоб поруч з ними не було легкозаймистих матеріалів (штор, святкових декорацій тощо) та не залишайте їх запаленими без нагляду.

Шановні настоятелі церков та храмів!
            Утримуйте у належному протипожежному стані приміщення та будівлі, забезпечуйте виконання елементарних заходів попередження виникнення пожеж та надзвичайних ситуацій під час проведення служб у Великодні свята. Звертаємо Вашу увагу на забезпеченість первинними засобами пожежогасіння у місцях проведення масових заходів (вогнегасниками, відрами з водою та піском), проведення додаткових інструктажів з питань пожежної безпеки з відповідальними працівниками. Особливу увагу слід приділити стану електрогосподарства, системам опалення, а також місцям встановлення свічок.
            Звертаємо Вашу увагу на стан шляхів евакуації та евакуаційних виходів з приміщень та будівель: під час проведення заходів у приміщеннях не допускати їх захаращення та утримувати вільними і відчиненими. Не залишайте без нагляду у приміщеннях запалені свічки, не перенавантажуйте електромережу, не застосовуйте тимчасові дільниці електромережі, не прокладайте електромережі поверхнею горючих основ. Будьте обережними з відкритим вогнем. Розташуйте свічки подалі від занавісок, гардин та інших горючих предметів.

У разі виявлення ознак пожежі (горіння):
  • негайно повідомити про це за телефоном 101. При цьому необхідно назвати місцезнаходження об’єкта, вказати кількість поверхів будинку, місце виникнення пожежі, обстановку на пожежі, наявність людей, а також повідомити своє прізвище;
  • якщо пожежа виникла на підприємстві, повідомити про неї керівника чи відповідну компетентну посадову особу та (або) чергового на об’єкті;
  • вжити (за можливості) заходів щодо евакуації людей, гасіння (локалізації) пожежі первинними засобами пожежогасіння та збереження матеріальних цінностей;
  • у разі необхідності викликати інші аварійно-рятувальні служби.
Посадова особа об’єкта, що прибула на місце пожежі, зобов’язана:
  • перевірити, чи викликана Оперативно-рятувальна служба цивільного захисту (продублювати повідомлення), довести подію до відома власника підприємства;
  • у разі загрози життю людей негайно організувати їх рятування (евакуацію), використовуючи для цього наявні сили й засоби;
  • видалити за межі небезпечної зони всіх працівників, не пов’язаних з ліквідуванням пожежі;
  • припинити роботи в будинку (якщо це допускається технологічним процесом виробництва), крім робіт, пов’язаних із заходами щодо ліквідування пожежі;
  • здійснити в разі необхідності відключення електроенергії (за винятком систем протипожежного захисту), зупинення транспортуючих пристроїв, агрегатів, апаратів, перекриття сировинних, газових, парових та водяних комунікацій, зупинення систем вентиляції в аварійному та суміжних з ним приміщеннях (за винятком пристроїв протидимового захисту) та здійснити інші заходи, що сприяють запобіганню розвитку пожежі та задимленню будинку;
  • перевірити включення оповіщення людей про пожежу, установок пожежогасіння, протидимового захисту;
  • організувати зустріч підрозділів Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, надати їм допомогу у виборі найкоротшого шляху для під’їзду до осередку пожежі та в установці техніки на зовнішні джерела водопостачання;
  • одночасно з гасінням пожежі організувати евакуацію і захист матеріальних цінностей;
  • забезпечити дотримання безпеки праці працівниками, які беруть участь у гасінні пожежі.
З прибуттям на пожежу пожежно-рятувальних підрозділів повинен бути забезпечений безперешкодний доступ їх на територію об’єкта, за винятком випадків, коли чинним законодавством встановлений особливий порядок допуску.
Після прибуття пожежно-рятувальних підрозділів адміністрація та інженерно-технічний персонал підприємства, будинку чи споруди зобов’язані брати участь у консультуванні керівника гасіння пожежі з приводу конструктивних і технологічних особливостей об’єкта, де виникла пожежа, прилеглих будівель та пристроїв, організувати залучення сил та засобів об’єкта до вжиття необхідних заходів, пов’язаних із ліквідацією пожежі та попередженням її поширенню.

ФОТО



IV тиждень

13-17 квітня 2020 р.

Предмет
Навчальний матеріал
1
Українська мова
Тема:Узагальнення вивченого про прикметник.
Виконати впр.285.288(усно)
 впр.286.289(1)(письмово)

2
Українське літературне читання
Тема:Г.Комарова"Тарас Шевченко(скорочено).За О.Іваненко
"Тарасові шляхи "Тарас Шевченко"Реве та стогне Дніпр широкий...""Встала весна,чорну землю...""Дивлюсь аж світає..."
Опрацювати матеріал на стор.124-127.
3
Німецька мова
Тема: "Was machst du in der Freizeit" Презентація
Опрацювати лексичний матеріал стор. 104 (записати слова в словники)
Виконати:
впр. 2 (у) стор. 105,
впр. 3а (у), 3в (п) стор. 105,
впр. 6 (у) стор. 106.
4
Російська мова
Тема:Правописание не с глаголами.
выуч.правило на стр.143
упр.256.257(письм.)
Тема:Изменение глаголов по временам.
выуч. правило на стр.144.
упр.259(устно)
упр.261(письм.)

Літературне читання
5
Математика
6
Природознавство
Тема:У чому особливості Чорного моря.
Особливості Азовського моря.
Опрацювати матеріал на стор.138-140.
Охорона вод морів.
Опрацювати матеріал на стор.141-142..
7
Я у світі
8
Інформатика
9
Музичне мистецтво
Тема : Вишукана Франція
Слухання: К. Сен-Санс "Карнавал тварин"

В.А.Моцарт "Варіації на тему французької нар. пісні "Пастух"

 Співати пісню  І.Танчака "Вітерець"




А зараз співаємо караоке.

          
                                      
10
Образотворче мистецтво
Тема:Особливості природного середовища рідного краю. Розвиток спостережливості,вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині.
Виконання композиції"Рідне село"
(Альбом посібник стор.16)

11
Основи здоров’я та фізична культура
12
Трудове навчання





























ІІІ тиждень 
06.04-10.04
Предмет
Навчальний матеріал
1
Українська мова
Тема:Орудний відмінок.Відмінювання прикметників у множині.   Виконати: впр.275.279(усно)
                  впр.278.282(письм.)
2
Українське літературне читання
Тема:А вже весна,а вже красна.Д.Павличко  "Весна" .В.Терен "Весняні чоловічки"В.Перепелюк "Степовий соловейко","Ой чого ти жайворонку"(укр.нар.пісня)
3
Німецька мова
Тема:На природі. Ступіні порівняння прикметників. Презентація
Опрацювати лексичний матеріал стор. 99, записати слова в словнички.
Виконати:
впр. 1(а,в,с) (усно) стор. 99-100,
впр. 2(усно) стор. 100,
впр. 5, 6(усно) стор. 101.
Повторити стор. 102-103.
4
Російська мова
Тема:Глагол как часть речи.Роль глаголов в речи.
упр.245(устно)
упр.247.252(письм.)
5
Літературне читання
Тема:Е.В.Григорьева "Мечта"
стр.172.выуч. стих.
6
Математика
Тема:Письмове множення багатоцифрових чисел на розрядні.
Виконати:№823(усно) №829.830(письм.)
Тема:Складання і розв'язування задач на пропорційне ділення.
Виконати:№832(усно) №835.838(письм.)
Тема:Множення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа.
Виконати:№847.848(письм.)
7
Природознавство
Тема:Чим схожі всі річки?
Опраціювати матеріал на стор.134-135.
Тема:Чим відрізняється рівнинна річка від гірської?
Опрацювати матеріал на стор.136-137.
8
Я в світі
Тема:Робимо висновки з теми "Я-українець"
Опрацювати матеріал на стор.229.
9
Музичне мистецтво
 Тема 22 .Різноманітна Австрія.  Слухати та співати  укр. нар. пісню "Янчику - подолянчику"  за посиланням.  Слухати: В.А.Моцарт, Симфонія соль мінор   за посиланням,   та  Рондо в турецькому стилі.   Дивіться презентацію до уроку за посиланням .
10
Образотворче мистецтво
Тема:Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю.Орієнтовне завдання :виконання композиції"Український рушничок"
13
Інформатика
14
Трудове навчання
Тема:Робота з пластичними матеріалами"Мудрунчик"
(Альбом-посібник стор.44)

ІІ тиждень
30.03-03.04 
Інформатика

НІМЕЦЬКА МОВА

Опрацювати лексичний матеріал стор.93,96 (Записати нові слова в словники).
Виконати:
вправа 1(а,в,с) (у), стор.93,
вправа 2(а,в,с) (у). стор.94,
вправа 2 (а,в) (у),стор.97,
вправа 4 (Test) (п), стор 98,
Презентація: Tiere
                                  Основи здоров´я
Тема:Рух на перехресті,майдані. Аварії на дорогах.
Опрацювати матеріал на стор.101-109.
Презентація з основ здоров'я на тему ''Безпека руху пішоходів'', 4 ...          Презентація з основ здоров'я на тему ''Безпека руху пішоходів'', 4 ...на перехресті 2 клас           на перехресті 2 класПрезентація з основ здоров'я на тему ''Безпека руху пішоходів'', 4 ...
                                              Образотворче мистецтво
Тема: Зображення людини в статичному та динамічному станах.
Виконання композиції: «Весняне фото».

                                 Трудове навчання
Тема:Конструювання рухомих моделей з картону та паперу
«Веселий краб».




                                         Я у світі.                                 Опрацювати матеріал на стор.123-126.
Тема:Культурна спадщина народу.

                                   Природознавство                         Опрацювати матеріал на стор.128-133.
Тема1:Форми земної поверхні України і рідного краю.
Тема2:1.На які корисні копалини багата українська земля?
2:2.Які водні багатства є в Україні?
                                     Математика
Тема1:  Поняття «дріб». Чисельник і знаменник дробу. Складені задачі, які містять знаходження частини числа.
Виконати №751.753.762.(усно)№758.766.769(письм.)
Тема2:Читання і запис дробу. Знаходження дробу від числа. Дроби які дорівнюють одиниці. Побудова відрізків.
Вивч. прав.на стор.127.128.Виконани №772.779.785(усно) № 775.782.786(письм.)
Тема3: Знаходження числа за величиною його дробу. Дії з іменованими числами.
Вивч.прав.на стор.130.Виконати №790.798.802(усно) №795.796.805(письм.)
Тема4:Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Виконати №806.807.810(усно) №808.812.813(письм.) 
                 Литературное чтение(русский язык)
       I.            Тема1: Внеклассное чтение: рассказы о ребятах ,которые жили в XX- XXI веке(Н.Н.Носов, М.М.Лукашина, М. В. Дружинина)
Тема2:Рассказы В. В. Голявкина о детях.
Виктор Голявкин читать рассказы | Лабиринт

Краткая биография Виктора Голявкина

Виктор Владимирович Голявкин родился 31 августа 1929 года в Баку. В раннем детстве у Виктора проявились способности и тяга к рисованию. Он изрисовал стены не только в квартире, но и в городе Баку.
Когда ему исполнилось 12 лет, началась война, его отец ушёл на фронт. Виктор рисовал карикатуры на фашистов и на Гитлера.
После войны Виктор Голявкин вопреки желанию родителей выбирает живопись, оканчивает художественное училище в Сталинабаде, а позднее и институт живописи, скульптуры и архитектуры им. И. Е. Репина в Ленинграде. Но у художника появляется ещё и желание писать рассказы для детей, которые он сам и оформляет. В 1959 году выходит его первая книжка «Тетрадки под дождём», а затем ещё ряд других: «Ты приходи к нам, приходи», «Это мальчик», «Мой добрый папа» (1964 г.); «Рисунки на асфальте» (1965 г.).
Умер Виктор Голявкин в 2001 году.

Рассказы Виктора Голявкина для школьников

Выбрать.

Виктор Голявкин. Сплошные чудеса

Дело было так. Сначала я начал разгибать гвоздь в кухне на кафельном полу. А он не разгибался. Я хлопнул по нему молотком со всей силы, и три кафельные плитки разлетелись вдребезги. Целый час я возился с гвоздём. Мне захотелось есть. Я поставил на плиту варить картошку и обнаружил пропажу гвоздя. Я сбегал на стройку и притащил пять плиток и цемент. Я взялся за работу, но, как ни старался, мои плитки никак не укладывались вровень с другими. Две проваливались очень глубоко, а одна возвышалась над всеми. Я хлопнул по двум плиткам молотком, и они разлетелись вдребезги. Я вставил на их место запасные, но они возвышались над другими, и я не решился хлопнуть по ним молотком. Стал подчищать ножичком пол, после чего обнаружил, что и теперь они проваливаются. Я густо намазал их цементом, но теперь они опять возвышались, как я ни нажимал на них. Я хлопнул по ним молотком, и они разлетелись вдребезги.
Оставалось идти за новыми. Я выпросил десять плиток, но мне не удалось их уложить с другими вровень. Я хлопнул по ним молотком, и они разлетелись вдребезги.
Цемент носился по воздуху. Я кашлял и чихал. Я подмёл пол и обнаружил, что в полу теперь не хватает шести плиток, а не трёх, как раньше.
Я вспомнил о картошке, но она превратилась в угли. Ни плиток, ни картошки, ни гвоздя...
Я заглянул в кастрюлю и обнаружил там гвоздь. Сплошные чудеса!
Я принялся снова разгибать его на плитках и раскрошил ещё две плитки. Но гвоздь разогнул.
Я вбил его в стену и наконец-то повесил картину Шишкина «Утро в сосновом лесу».
Я слез со стула и отошёл подальше, чтобы посмотреть издали, не криво ли она висит. И в этот момент картина грохнулась на пол и стекло разлетелось вдребезги. Проклятый гвоздь! Сплошные чудеса!
Я вскочил на стул и стал со злости вколачивать гвоздь в стену, чтобы духу его больше не было, никогда его не видеть! Но он всячески изворачивался и подгибался, и мне никак не удавалось его как следует вколотить. Я подправлял его клещами и вбивал. Вбивал и подправлял. Я воевал с гвоздём. В дверь постучали. Я открыл.
— Прекратите бить в стену, — возмущённо сказала соседка, — что вы там делаете?
— Ничего... — сказал я, тяжело дыша.
— Перестаньте немедленно.
— Нет, я ему покажу!
— Кому?
— Гвоздю.
— А что с ним?
— Гнётся. Он всё время гнётся. Я его забью!
— Бессовестный мальчишка, — возмутилась соседка, переходя на «ты», — если тебе нужен гвоздь, то скажи.
Она тут же притащила горсть гвоздей. Совсем новых. Как я сразу не догадался у неё попросить!
— Вот, возьми любой гвоздь. А тот оставь в покое.
— На этот гвоздь мне нечего злиться, а с тем гвоздём я рассчитаюсь.
— Где это видано, чтобы с гвоздями рассчитывались! — сказала соседка.
— Всё равно мне теперь нечего вешать на ваш гвоздь...
— Ну, смотри мне!
Она ушла.
А я лёг на кровать и укрылся одеялом с головой.
Мне жалко было плитки.
Я ненавидел гвоздь.
Мне не хотелось есть. Ведь виноват был я.
И я уснул.
Во сне мне снились гвозди, которые сами вбиваются в стену, картошка, которая никогда не сгорает, и плитки, которые ничем не разобьёшь.
Сплошные чудеса!
Во сне всё было хорошо, но на самом- то деле всё было плохо... Да, многого я делать не умею... Сам не знал...

Виктор Голявкин. Два подарка

Вдень рождения папа подарил Алёше ручку с золотым пером. На ручке были выгравированы золотые слова: «Алёше в день рождения от папы».
На другой день Алёша со своей новой ручкой пошёл в школу. Он был очень горд: ведь не у каждого в классе ручка с золотым пером и золотыми буквами! А тут учительница забыла дома свою ручку и попросила на время у ребят. И Алёша первый протянул ей своё сокровище. И при этом подумал: «Мария Николаевна обязательно заметит, какая замечательная у меня ручка, прочтёт надпись и скажет что-нибудь вроде: «Ах, каким красивым почерком написано!» или: «Какая прелесть!» Тогда Алёша скажет: «А вы взгляните на золотое перо, Мария Николаевна, самое настоящее золотое!»
Но учительница не стала разглядывать ручку и ничего такого не сказала. Она спросила урок у Алёши, но он его не выучил. И тогда Мария Николаевна поставила в журнал двойку золотым пером и вернула ручку.
Алёша, растерянно глядя на своё золотое перо, сказал:
— Как же так получается?.. Вот так получается!..
— Ты о чём, Алёша? — не поняла учительница.
— О золотом пере... — сказал Алёша. — Разве можно ставить двойки золотым пером?
— Значит, сегодня у тебя не золотые знания, — сказала учительница.
— Выходит, папа подарил мне ручку, чтобы мне ею двойки ставили? — сказал Алёша. — Вот так номер! Какой же это подарок? Учительница улыбнулась и сказала:
— Ручку тебе папа подарил, а сегодняшний подарок ты себе сам сделал.

Виктор Голявкин. Настоящая дружба

У Андрюшки было много друзей во дворе. Некоторые даже ходили уже в школу, но такого маленького друга у него ещё никогда не было.
Этот новый друг Вадик знал несколько слов и большую часть времени спал в коляске. И тем не менее он был настоящий друг.
При виде Андрюши он ещё издали кричал:
— А-а-а!
Всё, что у него было в руках, он протягивал своему другу и говорил:
— На!
А однажды, когда на Андрюшу залаяла большая собака, Вадик так громко заплакал, что собака поджала хвост и замолчала.
Зато Андрюша, как друг, водил малыша за руку, и благодаря этому Вадик быстро научился самостоятельно ходить. Ведь Андрюша сам в своё время
не сразу научился ходить самостоятельно и, наверное, помнил об этом.
А когда мама Вадика отлучалась, всегда следил, чтобы друг его не вывалился из коляски, и Вадик, хорошо понимая это, протягивал ему руки и говорил:
- Угу.
Андрюша часто дарил ему какую-ни- будь свою игрушку, и Вадик радостно кричал:
— Ага!
Теперь Андрюша ходит уже в школу и, говорят, не очень-то смирно сидит за партой, а Вадик вовсю бегает и ни минуты не желает сидеть в коляске.
И они по-прежнему друзья.

Виктор Голявкин. Пять ёлок

Сначала купили сразу две ёлки: одну ёлку — папа, другую — мама. Потом пришёл дядя Миша с ёлкой. Дядя Миша сказал:
— Эх, какая досада!
— Три ёлки нам ни к чему, — сказал папа.
— Бог троицу любит, — сказала бабушка.
— Бога нет, — сказал я.
— Бесхозяйственность, — сказала мама.
Только мама это сказала, как вдруг входит дедушка с ёлкой. А за ним тётя Нюша с ёлкой.
— Ура, — крикнул я, — пять ёлок!
— Я расстроилась, — говорит тётя Нюша. — Я хотела вам сделать сюрприз, а тут столько ёлок!
— Что же делать, — говорит мама, — куда же мы денем эти ёлки? Придётся их предложить соседям.
— Как это так, — говорит дядя Миша. — Я принёс ёлку Пете. И вдруг её отдают соседям!
— Я очень обижен, — говорит дед. — Я принёс ёлку внуку. И я не пойму, причём здесь соседи!
— И я! — сказала тётя Нюша. — Я не отдам свою ёлку соседям! Я принесла свою ёлку племяннику. Пусть он скажет: доволен он ёлкой?
— Конечно, доволен! — крикнул я.
Тётя Нюша сказала:
— Ну! Только попробуйте! Ёлка — его.
Папа сказал:
— Но я купил свою ёлку первым. Я выбирал её два часа. Я покупал ёлку сыну. Я не хочу об этом слышать!
— Тем более — я, — сказала мама. — К тому ж моя ёлка лучше всех, это, по- моему, сразу видно.
Тётя Нюша сказала:
— Моя ёлка лучше! Вы только понюхайте, как она пахнет!
А дядя Миша взмахнул своей ёлкой так, что задел деда по носу веткой.
Бабушка тихо смеялась в углу.
Наконец всем надоело спорить. Дядя Миша сказал:
— Я так считаю. Пусть своё мнение выскажет Петя. В конце концов, эти ёлки — его.
Я сказал, что мне нравятся все пять ёлок.
— Вот и прекрасно! — сказал дядя Миша. — Ёлки Петины. Он доволен. Так в чём же дело, я не пойму!
Все согласились с дядей Мишей и начали устанавливать ёлки. Хотя это было не так легко сделать, но в конце концов ёлки установили. Потом принялись вешать игрушки. Правда, игрушек было мало, но всё равно я был очень доволен — пять ёлок все вместе в одной квартире.
Это ведь целый лес!
Потом пришёл Вовка взглянуть на ёлки.
Потом пришёл Алька из пятой квартиры.
Потом пришли Лёнька с Васькой.
Каждому я подарил по ёлке.
И мне осталась одна ёлка.
Я всё ходил вокруг неё и долго любовался ею, а потом вдруг представил себе, как стало пусто в том месте в лесу, где росли пять ёлок. Их вырубили для меня специально...
На следующий год я вырасту большой, и тогда не нужно мне будет ни одной ёлки. Хотя и сейчас я уже не малыш...

Виктор Голявкин. Смеяться и думать

Часто я пишу весёлые рассказы. Естественно, тут нужен смех, чтобы дети смеялись.
Однажды я читал в школе. Выбрал самые весёлые рассказы, как мне показалось. Я хотел, чтобы смеху было как можно больше, чтобы всем было весело.
Дети, в общем, смеялись, но не все. Кое- кто не смеялся. Это меня беспокоило.
Я к ним обратился с речью: «Дорогие ребята, тут кое-кто не смеялся. Так вот. Для них я напишу специально. Поработаю в полную силу. И в другой раз прочту. Чтобы смех был дружный, а не какой-то отдельный. Чтобы всем было весело». — «Что ж, посмотрим, — сказал один мальчик, — увидим».
Он как раз меньше всех смеялся. Он мне как будто не верил. Я пожал протянутую руку и сказал: «Ну что ж, увидим. Я растормошу тебя. Будешь и ты хохотать!» — «Вы так думаете? — сказал он. — Ну давайте ещё приезжайте. Я буду вас ждать с интересом». Он мне чем- то даже понравился. Своею какой-то железной невозмутимостью и простотой в обхождении с людьми. Хотя я немного расстроился. Тяжёлый слушатель попался. Но в то же время такой человек как бы советует вдуматься, пересмотреть своё творчество, писать острей, смешней.
Я написал ещё рассказы, стараясь, чтобы они были как можно смешнее. Поехал опять в эту школу и, слегка волнуясь, начал читать. Волнение моё понятно. Я сразу увидел этого мальчишку, не помню, в каком ряду. Как мне казалось, ребята смеялись больше, чем в прошлый раз, но он, этот мальчишка, даже глазом не моргнул. Он как-то весь подался вперёд, смотрел на меня и сжимал рот. Я видел только его. Тем более — был уговор.
Я с трудом дочитал. Он подошёл ко мне, держа руки в карманах. У него было удивительно довольное лицо, но рот так же сжат. Нельзя сказать, чтобы он улыбался, но было заметно: он доволен. Я же был настолько недоволен, что и говорить нечего. «Ну, как?» — спросил он. «Неужели там не было ничего смешного?» — спросил я. «Было», — сказал он. «Так в чём же дело?» — «Всё дело в воле», — сказал он. Я не понял его. Тогда он совершенно спокойно объяснил мне, что воспитывает в себе волю, и сжимает рот, и смотрит вперёд не моргая, когда ему смешно. Этим самым он закаляет свои организм, свою волю, по его мнению. «Но зачем?» — спросил я. «Чтобы полететь в космос», — ответил он вполне серьёзно.
Ответ его произвёл на меня впечатление редкое. Я даже, честно говоря, сразу не мог ему ответить, такого я не ожидал. Я вспомнил наших улыбающихся космонавтов и просто растерялся. «А Гагарин?» — спросил я. Он удивлённо открыл рот, потом сказал: «Я об этом не подумал ».
После этого ответа смеялись все. Смеялся сам мальчишка. Улыбающийся, весёлый первый в мире космонавт, улыбка которого известна всему миру, — и этот мальчишка со сжатым ртом и выпученными глазами.
Это было смешно. По-настоящему.
Замечательный смех всей школы, дружный, задорный, здоровый, первоклассный, блестящий, что надо!
Вот так бы дружно всегда смеялись над зазнайством, глупостью, нелепостью, ерундой, неряшливостью, недобросовестностью, трусостью, подлостью, ложью, неусидчивостью, нечестностью, невнимательностью, несерьёзностью, необдуманностью, недоброкачественностью, неуменьем!

Рекомендуем посмотреть:

                                         Русский язык
Тема1: Местоимение как часть речи.                                                                                            Тема2:Личные и указательные местоимения.
Выуч. прав. на стр.125.126128.129.130
Упр.223.231(устно)
Упр.225.232(письменно)

Тема3:Склонение местоимений 3-го лица. Склонение указательных местоимений.
      Выуч. прав.на стр.130.131.
      Упр.233.234(устно)
      Упр.235.236(письменно)
    
                            Літературне читання
Тема1:Читаємо байки,небилиці, безконечники. «Хворий ворон». Український байкар Л. Глібов «Лебідь,щука і рак», «Чиж та голуб».
Тема2:Твори без кінця(безконечники).Небилиці І.Світличний «Безконечник» О.Рута «Без кінця-краю». В.Шевчук «Небилиця»
Опрацювати матеріал на стор.112-119.
Глібов Леонід Іванович — Вікіпедія Леонід Глібов
Народився у селі Веселий Поділ Хорольського повіту. Його батько, Іван Назарович Глібов, був управителем кінськими табунами в маєтку поміщика Гаврила Родзянки. Дитинство провів у селі Горби Кременчуцького повіту, куди з Веселого Подолу перейшов на роботу його батько, забравши з собою сім'ю.
Початкову освіту здобув удома за допомогою матері, а 1840 року вступив до Полтавської гімназії, де почав писати вірші і де виходить його перша збірка російською мовою «Стихотворения Леонида Глебова» (1847). До жанру байки Глібов звертається під час навчання у Ніжинському ліцеї вищих наук, тоді ж деякі з них друкує у газеті «Черниговские губернские ведомости».
Два роки поет живе у Ніжині, а 1865-го повертається до Чернігова та деякий час працює дрібним чиновником у канцелярії губернатора. З 1867 він стає управителем земської друкарні, продовжує активну творчу працю, готує збірки своїх байок, видає книги-«метелики», друкує фейлетони, театральні огляди, публіцистичні статті, поезії російською мовою, твори для дітей.
Помер 10 листопада 1893 в Чернігові, де його й поховали на території монастиря Святої Трійці (вул. Толстого, Болдина гора).

                                Українська мова
Тема1:Відмінювання прикметників чоловічого та середнього роду в однині.
Виконати: впр.257.258(усно).
Впр.259.261.(письмово)
Тема2:Відмінювання прикметників жіночого роду. Родовий,давальний і місцевий відмінки.
Виконати :впр.262.267.271(усно).

Впр.266.272(письмово).

Музичне мистецтво
Тема 21.  Співуча Німеччина
 (Дивіться посилання)
 Ознайомитись зі змістом презентації до теми уроку.
Проспівайте пісню  "Траляляй"







І тиждень
12.03.-20.03
                                                            
НІМЕЦЬКА МОВА

Опрацювати лексичний матеріал стор.89.
Виконати:
вправа 1(а,в,с) (у), стор.89,
вправа 2,4,5 (у). стор.90,
вправа 1 (п),стор.92 (скласти Elfchen).
                                                              Музичне мистецтво

Тема : "Українські наспіви линуть світом"
         
Дивитись презентацію до теми.
Українська мова.

Опрацювати матеріал на стор  86-92

І т: Прикметник. (Вивчити правило стор. 87)
ІІ т. Узгодження прикметників з іменниками. 
ІІІ т. Розвиток мовлення . Художній опис пташки.. .
Українська література.

Опрацювати матеріал на стор  105-111

І т :.І. Камінець " Снігобородьки" І .Жиленко "Вечір гномів",
Л. Глібов "Зимова пісенька" (напамять)
ІІ т:  Урок розвитку звязного мовлення. Складання тексту розповіді
ІІІ т.: Підсумковий урокза темою "Як не любити зими сніжно-синьої"

Русский язык

Опрацювати матеріал на стор  112-124

І. Повторение и обобщение по теме "Имя прилагательно, как часть речи"(
ІІ т. "Имя числительное, как часть речи" Изменение количественныхчислительных по падежам. Прав. стор. 116., 119, 120
ІІІ т.: Изменеие порядковых числительных по падежам.

Литературное чтение

Опрацювати матеріал на стор 166-172

Іт. Внеклассное чтение: Рассказы и стихи писателей ХХI в. (ст.166)
А.А.Усачёв. "Мои географические открытия."
ІІ т. М.М.Лукашина " Собака, рожденная для счастья"
Рассказы Н.Н.Носова."О детях"

Математика

Опрацювати матеріал на стор  114-120


І т :Ділення складеного іменованого числа на просте іменоване число. Повторення порядку виконання арифметичних дій.

ІІ т:  Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на  одноцифрове.

ІІІ т.: Обчислення значень виразів на сумісні дії. Обчислення значень виразів із буквою. Ділення багатоцифрових чисел з остачею на 10,100,1000.

Природознавство 

Опрацювати матеріал на стор  125-129

Іт. Навчальний проект (за вибором) "Ми живемо в Євразії", "Розмаїття Африки", "Подорож Антарктидою", "Цікавий світ Австралії", "Такі різні Америки"
ІІт. Як дізнатися більше про Україну за допомогою карти? Україна на карті світу.

Я у світі

Опрацювати матеріал на стор  108-115, 118-123

Тема. Про правопорушення. Приклади правопорушень серед дітей і юридична відповідальність за їх скоєння.

Трудове навчання

Способи плетіння зі стрічок, товстих ниток,шнурів. Основні прийоми роботи та послідовність виготовлення виробів технікою плетіння. 
Практична робота: виготовлення ляльки-мотанки технікою плетіння .

Образотворче мистецтво 

Портрет, як художній образ.Засоби створення виразного портрету казкового образу. Практичне завдання: виконання портрету казкового героя (гуаш,обо акварельні фарби.)

Основи здоров'я

Опрацювати матеріал на стор  100-103,104-107.
Безпечна прогулянка. Вихід із непередбачених ситуацій поза межами домівки. Безпека дорожнього руху , сигнали регулювання дорожнього руху.Кусайтеся, царапайтеся
Віддайте всі цінності
Кричіть
Знайдіть спільну мову
Якщо намагаються вас пограбувати,
погрожуючи но...Якщо пізно ввечері повертаєшся
додому, потрібно вибрати:
Темну вулицю
Освітлену вулицю
Зупинити автомобіль
Знайти подорожн...
https://www.slideshare.net/ssuser0fafbb/4-68259138Боятися цю людину
Заходити в ліфт
Мовчати
Заходити до під’їзду
Якщо в ліфті незнайомець, ви не
повинні:

                                                                     безпечна прогулянка 4 клас


Пам’ятка про коронавірус


Комментариев нет:

Отправить комментарий